zondag 22 november 2009

Depressieve vrouw verliest uitkering door Facebook



Een vrouw die al maanden een uitkering kreeg omdat ze kampt met een depressie, is deze uitkering plots kwijt. Haar verzekeringsmaatschappij schrapte de uitkering nadat de vrouw foto's van zichzelf op Facebook had gezet. Dat meldt de Canadese zender CBC.


De 29-jarige Nathalie Blanchard uit het Canadese Quebec werkt voor het informaticabedrijf IBM, maar zit al anderhalf jaar thuis met een depressie. Ze kreeg iedere maand een uitkering van haar verzekeringsmaatschappij, maar deze is plots gestopt met het uitbetalen van het bedrag.

Toen Blanchard haar verzekeringsmaatschappij opbelde, kreeg ze te horen dat ze inderdaad gestopt waren met het geld te storten omdat ze volgens hen opnieuw aan de slag kan gaan. De verzekeringsagent kwam tot die conclusie nadat hij foto's had gezien die de vrouw op Facebook had gezet.

'De agent beschreef verschillende foto's op mijn Facebookprofiel,' zegt de vrouw. 'Er staan foto's van mij op tijdens een optreden van de Chippendales en op mijn verjaardagsfeestje. Hij vertelde me ook dat hij een foto had gezien waarop ik op vakantie in bikini poseer. Volgens de verzekering was dit genoeg bewijs om te besluiten dat ik niet meer depressief ben en opnieuw kan gaan werken.'

'Ik had de verzekeringsmaatschappij nochtans laten weten dat ik met vakantie ging,' gaat Blanchard verder. 'Ik vind het trouwens schandalig dat ze Facebook hiervoor gebruiken en dat ze uit de foto's dan ook nog concluderen dat ik genezen ben. Van de dokter moet ik me net amuseren om zo mijn zorgen te vergeten, maar ik heb nog altijd dezelfde problemen als voordien. Ik ben helemaal niet genezen.'

De verzekeringsmaatschappij heeft verklaard dat ze inderdaad socialenetwerksites gebruiken om cliƫnten na te trekken, maar dat ze nooit een uitkering zouden stoppen enkel en alleen maar door wat ze op Facebook vinden. Blanchard heeft een advocaat ingehuurd en stapt met de hele situatie naar de rechter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten